LUTSENKO, GRABCHUCK AND PARTNERS COMPANY
Основні практики: кримінального права, M&A, супроводу і захисту бізнесу, а також:
податкового планування і супровіду угод

01004, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 12

10003, м. Житомир, вул. Перемоги, 10, оф. № 214

Запис на зустріч по тел: +38 (098) 447-55-45

email: vasilijlucenko@gmail.com

Ми працюємо: Пн., Вт., Ср., Чт., Пт. з 09:00 до 18:00. Сб., Нд. - за домовленістю

7 років досвіду
527 виграних справ в судах
254 зареєстрованих компаній

Як ліквідувати СПД?

У сучасному світі гідний прибуток вдається отримувати далеко не всім приватним підприємцям. Звичайно ж це не єдина причина, через яку сьогодні все більше і більше підприємців вирішують закривати свій бізнес. Ті, хто наважуються на цей непростий крок задаються питанням, як правильно і швидко здійснити відповідну процедуру. Ліквідувати СПД в нашій країні буде досить не просто і у ході справи доведеться зіткнутися з великою кількістю нюансів. Для того, щоб зробити дану процедуру як можна більш безболіснішою для себе найкраще скористатися послугами професійних юристів.

У чому ж полягає ліквідація СПД?

Якщо ви зважилися на проведення даної процедури, то як приватному підприємцю вам слід звернутися в місцеву адміністрацію. Ви повинні прийти туди із заявою, в якій буде викладено, що ви хочете припинити свою діяльність як приватного підприємця. Також у вас повинен бути підготовлений певний пакет документів. Візьміть з собою квитанцію про оплату спеціального збору, який потрібен для того, щоб ви могли оплатити заяву в пресі про закінчення діяльності СПД.

Наступним обов'язковим документом є паспорт. Якщо ви доручили здійснити ліквідацію СПД комусь-іншому, то ви повинні скласти домовленість на вашого представника, яка буде нотаріально завірена. Про всяк випадок варто зробити кілька копій цієї домовленості. Після того, як ви здасте реєстратору всі необхідні документи для завершення підприємницької діяльності не потрібно відразу ж йти. Дочекайтеся моменту, коли реєстратор надасть вам опис усіх зданих вами паперів.

Далі державний реєстратор розсилає в податкову службу і різні фонди інформацію про те, що конкретний суб'єкт підприємницької діяльності припиняє свою діяльність. Порядок ліквідації СПД вимагає, щоб через кілька днів ви з'явилися в податковій інспекції. Тут ви повинні написати заяву, в якій буде прохання про зняття вас, як приватного підприємця, з обліку. З собою у вас повинен бути опис, який вам видав реєстратор, і документ про становлення на облік у податковій інспекції за формою 4-ОПП. Через певний проміжок часу вам повідомлять дату, коли буде проведена позапланова перевірка. Повинні попередити, що найчастіше дана перевірка проводиться дуже ретельно, тому вам краще підготуватися до неї заздалегідь, щоб уникнути неприємностей.

При підготовці до перевірки від податкової інспекції вам варто особливу увагу приділити деякій документації. До неї відноситься книга за формою-10, в якій обов'язково мають бути прописані ваші доходи. Принаймні тут повинно відображатися все те, що приходило на ваш банківський рахунок. Перевірте наявність договорів і трудових угод. Ретельно перевірте, щоб послуги, за які вам пересилали платежі, відповідали тим видам діяльності, які були вами заявлені під час реєстрації платником єдиного податку. Також перевірте наявність всіх видаткових та прибуткових накладних та актів виконаних робіт.

Для того, щоб ліквідація СПД в підсумку закінчилася успішно перед перевіркою податкової інспекції переконайтеся, щоб були правильно складені звіти по нарахуванню заробітних плат та документи про основні засоби. Не забудьте простежити за тим, щоб оформлення довідки про залишки матеріальних цінностей теж було правильним. Порядок ліквідації СПД вимагає від співробітника податкової служби, щоб той надав приватному підприємцю список документів, які будуть необхідні для здійснення перевірки.

Якщо у вас є банківський розрахунковий рахунок, то його теж потрібно буде закрити. Після того, як це буде виконано, у банку необхідно буде запросити дві довідки: про закриття розрахункового рахунку і про рух грошових коштів.

Якщо ви хочете ліквідувати СПД згідно закону, то вам потрібно буде виконувати все, що зажадають від вас державні органи. Наприклад, після того, як податкова закінчить проводити свою перевірку, інспектор віддасть вам обхідний лист, який вам повинні будуть підписати в деяких відділах ДПІ. Якщо всі необхідні підписи на ньому будуть поставлені, вам видадуть довідку, яка буде підтверджувати те, що у вас немає заборгованостей за формою 22-ОПП.

Для того, щоб закінчити ліквідувати СПД недостатньо однієї лише подання заяви до податкової служби. Крім даної інстанції вам належить ще відвідування Пенсійного фонду та інших фондів соціального страхування, для того щоб і там зняти СПД з обліку. Пенсійний фонд має сенс відвідувати тоді, коли у вас на руках вже буде довідка про те, що ви, як приватний підприємець, зняті з податкового обліку.

Для збереження свого часу та сил під час того, як буде проходити ліквідація СПД варто взяти до уваги, що довідка 22-ОПП вважається дійсною тільки протягом двох місяців з моменту видачі. Що ж стосується довідки про зняття з обліку з Пенсійного фонду, то вона дійсна не більш одного місяця. Якщо термін дійсності буде перевищений, то державний реєстратор не прийме ці документи. Вам варто уважно вивчити кожен етап проходження цієї процедури і тоді вона закінчиться без неприємностей.

Державний реєстратор допоможе закінчити процес закриття суб'єкта підприємницької діяльності. До нього варто йти не раніше ніж через два місяці з того моменту, як ви розмістили в спеціалізованому виданні новину про завершення підприємницької діяльності. Після того, як до Єдиного державного реєстру буде внесений необхідний запис, ви більше не будете мати зобов'язань перед різними державними органами як приватний підприємець. З цього моменту з вас знімають статус суб'єкта підприємницької діяльності і можна вважати, що ліквідація СПД підійшла до кінця.

56
компаній на обслуговуванні
32
компанії на юридичному обслуговуванні
17
компаній на бухгалтерському обслуговуванні