LUTSENKO AND PARTNERS COMPANY
Основні практики: кримінального права, M&A, супроводу і захисту бізнесу, а також:
податкового планування і супроводу угод

01004, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 12

10003, м. Житомир, вул. Перемоги, 10, оф. № 214

Запис на зустріч по тел: +38 (098) 447-55-45

email: vasilijlucenko@gmail.com

Ми працюємо: Пн., Вт., Ср., Чт., Пт. з 09:00 до 18:00. Сб., Нд. - за домовленістю

7 років досвіду
527 виграних справ в судах
254 зареєстрованих компаній

Як внести зміни до статуту?

У процесі існування власникам будь-яких фірм може знадобитися змінити статут ТОВ. Дану процедуру можна назвати занадто складною,тому для її здійснення необхідно знати бзліч деталей, з якими добре знайомі тільки професіонали в юридичній галузі.

Власнику фірми може знадобитися внести зміни до статуту фірми, якщо такі пункти вимагають коригування:

  • дані про назву підприємства;
  • юридична адреса фірми;
  • сума статутного капіталу підприємства;
  • представництва та філії фірми;
  • коди видів економічної діяльності (КВЕДи);
  • порядок розподілу доходів фірми;
  • термін повноважень директора підприємства;
  • органи управління ТОВ.

Труднощі, які можуть виникнути при внесенні змін до статуту підприємства.

Зміна статуту ТОВ вимагає обов'язкової реєстрації. Для того, щоб здійснити цей процес правильно необхідно знати, який пакет документів потрібно надати та які правила його оформлення, щоб податкова служба надала вам довідку про реєстрацію змін, а не відмову.

Якщо вам нададуть відмову у реєстрації необхідних змін в статуті вашої фірми, то вам необхідно буде:

  • починати спочатку підготовку всього пакета документів;
  • повторно оплачувати держмито за офіційну реєстрацію змін, тому що в разі надання відмови в даній процедурі, повернення державного мита не передбачено;
  • ще раз простояти у великій черзі в податковій службі.

Для того, щоб перестрахуватися і уникнути можливого отримання відмови у державній реєстрації змін, вам варто звернутися за допомогою до юридичної фірми.

Для того, щоб ви могли офіційно внести зміни в статут підприємства і державно їх зареєструвати, в податкову службу повинні бути надані наступні документи:

  1. заява, в якій буде прохання державно зареєструвати зміни, що вносяться до статуту ТОВ;
  2. квитанція, що підтверджує оплату держмита;
  3. рішення про внесення змін до установчої документації підприємства;
  4. тексти тих змін, які вноситимуться до статуту ТОВ.

Найважливішим документом вважається заява, яка має бути підписана генеральним директором підприємства. Обов'язкова умова: підпис заявника повинен бути завірений нотаріально.

У деяких ситуаціях, коли зміна статуту ТОВ може призвести до змін деяких зареєстрових даних підприємства, наприклад, зміну юридичної адреси, то в заяві потрібно обов'язково їх вказати.

Наступний документ, який необхідно надати для реєстрації змін у статуті фірми - оригінал протоколу зборів всіх засновників. Цей документ відіграє роль ще одного підтвердження прийнятих змін і його буде додано до реєстраційної справи.

Потім настає етап підготовки тексту внесених змін до статуту фірми. Його можна оформлювати у двох варіантах. Він може виглядати як нова поправка статутного документа реєстрація якого означає, що колишня редакція документа є недійсною. Другий варіант оформлення даного документа має вигляд окремого тексту, який змінює або доповнює текст вже існуючої поправки і є юридично невід'ємною частиною цього документа.

Не важливо, який варіант оформлення тексту внесених змін виберете ви для того, щоб змінити статут підприємства, тому що в будь-якому випадку, державний орган, який займатиметься їх реєстрацією, не буде нести відповідальність за його зміст. Однак, певні інстанції можуть надалі зайнятися їх перевіркою і застосувати необхідні санкції.

Будь-яка документація, яка надається в державний орган для того, щоб офіційно змінити статут ТОВ і містить більше одного аркуша, повинна подаватися тільки з пронумерованими і прошитими сторінками. Загальна кількість аркушів в документі має бути підтверджена підписом заявника на останньому аркуші в області прошивки.

Що може статися, якщо надати документи на реєстрацію змін не вчасно?

Досить часто власники, які бажають внести зміни в статут підприємства прострочують терміни подачі необхідної документації в податкову службу. У таких випадках, найчастіше власників очікує адміністративне покарання, в якості попередження або штрафу.

Більш серйозне покарання за порушення, які допущені в процесі реєстрації підприємства - його ліквідація. Ліквідувати фірму можуть після закінченої реєстрації змін у статуті фірми, якщо від реєструючого органу було подано заяву в суд на таких підставах:

  • підприємство неодноразово надавало неправильно оформлену документацію для реєстрації;
  • фірма допускала грубі порушення законодавства.

Також за деякі типи порушень при реєстрації можуть переслідувати кримінально, якщо слідство доведе, що дані, які були надані в державний орган для реєстрації, були помилковими.

У деяких випадках, наслідки, які можуть понести за собою деякі порушення порядку реєстрації змін, вдається виявити вже після того, як зміни зареєстрували в установчій документації.

Як приклад можна розглянути ситуацію, коли один з учасників складу засновників ТОВ вирішив здійснити продаж своєї частки статутного капіталу третій особі. Змінити статут підприємства в даній ситуації можна в установленому законом порядку реєстрації. Однак після цієї процедури один з учасників складу засновників виявляє, що той, хто вибув, не вважав за потрібне поставити його до відома про продаж своєї частки, як цього вимагає законодавство про ТОВ. І що виходить у результаті? Чинний учасник звертається до суду і домагається визнання угоди про продаж недійсною, що означає недійсність зареєстрованих змін в статуті підприємства.

56
компаній на обслуговуванні
32
компанії на юридичному обслуговуванні
17
компаній на бухгалтерському обслуговуванні