LUTSENKO AND PARTNERS COMPANY
Основні практики: кримінального права, M&A, супроводу і захисту бізнесу, а також:
податкового планування і супроводу угод

01004, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 12

10003, м. Житомир, вул. Перемоги, 10, оф. № 214

Запис на зустріч по тел: +38 (098) 447-55-45

email: vasilijlucenko@gmail.com

Ми працюємо: Пн., Вт., Ср., Чт., Пт. з 09:00 до 18:00. Сб., Нд. - за домовленістю

7 років досвіду
527 виграних справ в судах
254 зареєстрованих компаній

Європейський суд із прав людини

Європейський суд із прав людини важливо не плутати із іншими схожими назвами: Європейський суд та суд Європейського союзу.

Згодом даний орган піддався ряду змін. Але, все-таки, деякі його форми і функції залишилися незмінними.

Під Європейським судом із прав людини розуміється інтернаціональна судова структура, юрисдикція якої має свою силу у всіх державах-членах Європейської Ради, котрі затверджені Європейською конвенцією про захист прав людини й основних свобод, а питання, які також розглядають у конвенції, що підлягають до обговорення, куди входять, як окремі скарги, так і міждержавні справи.

Слід розуміти, що вища інстанція та Європейський суд із прав людини - два зовсім різні поняття. Отже, скасування або інша зміна з боку ЄСПЛ неможлива стосовно постанов органом державної влади або судом.

Європейський суд із прав людини (ЄСПЛ) характеризується обмеженою кількістю рішень, котрі виносяться (більш ніж 10 типів).

Європейський суд із прав людини: передісторія

Споконвічно розглянута система базувалася на трьох органах зобов'язань, котрі несуть відповідальність за гарантійне дотримання, які взяті на себе державами-членами конвенції: Європейська комісія із прав людини, Комітет міністрів Ради Європи, Європейський суд із прав людини.

У 90-ті реформація торкнулася багатьох елементів і явищ, де ЄСПЛ не є виключенням.

З 01.11.1998 року, тобто, з моменту вступу у дію Протоколу №11, відбулося об'єднання Європейської комісії із прав людини і Європейського суду із прав людини. Об'єднаний механізм залишив за собою назву останнього члену даної системи. Він розташовується у тієї ж будівлі, що Рада Європи, а саме, у Палаці прав людини в Страсбурзі.

Опираючись на первісну систему, всі скарги, які подані приватними заявниками або державами-учасниками конвенції, переходили до предмету первісного ознайомлення Європейським судом із прав людини. Під його розгляд входили питання про їхню відповідність із юрисдикцією, і в результаті позитивної постанови, справа передавалася до ЄСПЛ.

Справа у тому, що під юрисдикцію зазначеного органа попадають, далеко, не всі справи. Відповідно, іноді скарга не підлягає розгляду. Отже, перед зверненням до зазначеної структури, попередньо необхідно ознайомиться із порядком проведення усіх процедур, а також з'ясувати, чим конкретно займається Європейський суд.

ЄСПЛ має повноваження:

  • брати до уваги особисті й міждержавні скарги, які спрямовані до ЄСПЛ проти держави або держав, які є членами Ради Європи або проти ЄС;
  • підтверджувати наявність порушень стосовно прав заявника;
  • присудити заявникові, котрий виграв процес, справедливу компенсацію;
  • пояснювати Конвенцію про захист прав людини та основних свобод;
  • затверджувати факт про всіляке порушення у конкретній державі масового характеру через системне безладдя, на основі чого пропонується даній державі почати рішучі дії стосовно усунення розглянутої проблеми;
  • досліджувати запит комітету міністрів Європейської Ради за проблемою ймовірного порушення державою-відповідачем стосовно власних зобов'язань за дотриманням постанов ЄСПЛ із прав людини;
  • роз'ясняти раніше винесене рішення за запитом Комітету Міністрів Європейської Ради;
  • озвучувати Консультативні висновки про тлумачення Конвенції про захист прав людини й основних свобод щодо питань, що не стосуються розгляду справ.

Звернення до Європейського суду із прав людини

Приводів для звернення до ЄСПЛ може бути безліч. Але для того щоб заява була розглянутою, слід дотримуватися ряду правил за оформленням скарг. Звернення до Європейського суду із прав людини з 2016 року передбачається оформленням формуляру за новим зразком.

Звернення до Європейського суду із прав людини має на увазі обов'язкового дотримання ряду умов тому, що у судовій практиці є таке поняття, як юрисдикція.

Звернення до ЄСПЛ можливе, навіть якщо заявник не є громадянином тієї держави, на яку є претензії.

Звернення до ЄСПЛ можливе, якщо в якості предмету скарги виступають права та свободи, розглянуті Конвенцією або її протоколами.

Скарга до Європейського суду

Скарга до Європейського суду із прав людини вимагає заповнення ряду документів:

  • бланк (офіційний документ) для заповнення;
  • повідомлення Конвекції (інтернаціональна угода, підписана ще у 1950 році, яка вступила в дію у 1953 році) про захист прав та основних свобод людини, що й додаються до зазначеного тексту протоколів;
  • кілька рішень (усього 50.000 постанов, які доступні для публічного користування з 2014 року) ЄСПЛ щодо конкретної справи;
  • у результаті не особистої передачі скарги, а через довірену особу, то надається доручення, яке є додатком до основних документів. Зрозуміло, що даний документ теж оформляється згідно із установленим зразком, який підписується двома сторонами: потенційним представником в ЄСПЛ та заявником;
  • правило 47 (суть особистої скарги) Регламенту ЄСПЛ;
  • "Інструкція із заповнення формуляра скарги" - офіційний посібник, розроблений Європейським Судом;
  • інструкція за мірками прийнятності.

Зазначений перелік документів є обов'язковим. Так само в якості доповнення можуть послужити й інші важливі тексти, формуляри та інше, залежно від індивідуальної ситуації. У випадку найменшої невідповідності скарга до ЄСПЛ не буде розглянутою.

Найважливішим моментом є й те, що представляти інтереси заявника в Європейському суді із прав людини має повноваження тільки адвокат. Однак Правилом №36 Регламенту того судового органу в якості виключення передбачений варіант самостійного виступу.

Скарга до Європейського суду: розподіл по державах й по наслідках розгляду

Нижче представлені відомості на підсумок 2013 року:

  • Росія - 16,8%;
  • Італія - 14,44%;
  • Україна - 13,33%;
  • Сербія - 11,3%;
  • Туреччина - 11%;
  • Румунія - 6,15%.

Подати скаргу

Перш, ніж подати скаргу до ЄСПЛ, потрібно спочатку визначити: чи відповідає тема скарги компетенції даного судового представництва. Тобто, виражаючись юридичною мовою: слід розібратися: чи попадає дане пояснення під юрисдикцію ЄСПЛ. Цілком можливо, що процес подачі скарги лише відніме час, оскільки, ЄСПЛ вона не буде розглянута.

З метою подати скаргу до Європейського суд із прав людини, важливо дотримуватися всіх вимог, зазначених у Конвенції про захист прав людини та основних свобод, а так само в її протоколах. Перш, ніж займатися всіма процесами щодо скарги важливо переконатися, що вона спрямована проти якої-небудь держави, котра є членом Ради Європи.

Деякі зауваження

При подачі скарги до ЄСПЛ, у першу чергу, як вже помічалося вище, слід зрозуміти, чи підлягає зміст скарги розгляду у зазначеному судовому органі. Щоб розібратися із даним питанням, рекомендовано знайти й вибрати одне або кілька прав, які зафіксовані у Конвенції та прилеглих до неї протоколах, які найбілш підходять до справи та проаналізувати судову практику по них. Звістно, важливі такі моменти:

  • уточнити строк на подачу скарги, що можна зробити, відвідавши офіційний сайт Ради Європи. При нератифікованому протоколі: термін становить 6 місяців;
  • строк відлічується із часу винесення розв'язку судом.

Перед тим, як подати скаргу до ЄСПЛ, важливо врахувати, що конкретно відбулося у попередньому зверненні до інтернаціонального суду. Суть стосується внутрішніх судових справ тому, що наступний шанс обігу до ЄСПЛ зобов'язується вплинути на принцип ведення справи у національному суді.

Описуючи ситуацію у скарзі, важливо, щоб суть проблеми була викладена так, як вже відбулося порушення певного права або воно ймовірно буде порушеним. Установлені твердження можуть бути ключовими або додатковими. І тут не головне посилатися на певні статті Конвенції, тобто, цілком достатньо усвідомити зміст порушення. Але все-таки посилання робити рекомендується, оскільки, даний метод буде корисним, як з боку наступних обігів до ЄСПЛ, а також таке приймання сприяє позитивній постанові національним судом.

Оформлення скарги

Невелика передмова: скарга актуальна для подачі до ЄСПЛ у тому, випадку, якщо є у наявності претензії на дії конкретної держави або на бездіяльності всіх представників державної влади, куди входять органі керування й суди. Крім того, іноді держави відповідальні за дії й бездії юридичних осіб, які не є державними представниками та структурами.

Даний судовий орган розглядає винятково ті скарги, які мають на увазі порушення прав та свобод, забезпечених Конвенцією про захист прав людини та основних свобод.

Стаття 6 Конвенції – те, на що покладається більша частина скарг, поданих до ЄСПЛ, тобто, порушення права про слушний судовий розгляд. Хоча, не всі справи у судах здатні підпадати під дію розглянутої статті. Припустимо, податкові й митні конфлікти не можуть розглядатися даним судовим органом. Сюди ж не входять імміграційні розбіжності, наприклад, в'їзд, перебування на конкретній території, а також вигнання іноземця; судові суперечки щодо надання політичного притулку, депортації; рішення, які стосуються держслужбовців про їхнє звільнення.

Не підлягають розгляду й ті скарги, які подані до ЄСПЛ згідно всім формальним критеріям у таких випадках, як:

  • якщо оскаржуються постанови нац. суду за фактом порушення національного процесуального й матеріального права;
  • якщо у скарзі втримується факт необґрунтованості ухвалених рішень національними судами без підкріплення очевидних доказів.

Відхилення скарг за зазначеними причинами обумовлене тим, що низька якість викладу скарг, поданих у зазначений судовий орган українськими громадянами. Подача скарги не повинна здійснюватися у вільній формі, тобто, вона повинна мати чітку структуру й аналогічний зміст.

А тепер про саме оформлення скарги.

Після того, як заявником було перевірено, що майбутня скарга не виходить за межі розглянутих критеріїв, можна починати її оформлення.

Приступаючи до оформлення скарги, слід робити всі правильно, і це ж стосується її виду «Скарги до Європейського суду із прав людини». Тут же важливо підкреслити загальну помилку, яка найчастіше зустрічається у заявників, а саме: скарга будується за аналогією тих, які відправляються до національних судів, які є самим невірним кроком.

У першу чергу, існує спеціальний бланк, який випущений власне Європейським судом. Відповідно, саме по ньому й повинна оформлятися скарга.

Згідно із установленими правилами даного судового органу й, опираючись на практичний досвід, стало очевидним, що скарга має певний обсяг (кількість сторінок – 11). Увага! Збільшення числа друкованих аркушів при залученні спеціальних програм категорично забороняється.

Одна із ключових дилем: нестача місця. Що робити в цій ситуації?

Так, таке буває, що коли наявні порушення й додатки до них займають занадто багато паперового простору, отже, не вміщуються у бланк, тобто необхідно саме цю частину оформити у додатку, обсяг якого не повинен бути вище 20 сторінок.

Із цього приводу є навіть офіційна Інструкція, де згідно із її умовами, зрозуміло, що заявник має право приставити до основного тексту додаткові сторінки, де більш докладно охарактеризований предмет скарги.

Однак, опираючись на юридичний досвід, стає очевидним, що найбільш правильним є коротке пояснення інформації у будь-яких типах юридичних документах, особливо, якщо мова ведеться про скарги. Крім того, цей момент також описаний в офіційній Інструкції самого суду.

Тут же слід загострити увагу на тому, які конкретно Конвенційні статті були порушені у конкретній справі. Для цього буде потрібно докладне вивчення практики ЄСПЛ за відповідними до статей і подібними справами.

Аналіз практики важливий за багатьма показниками, наприклад, для чіткого розуміння суті прав та свобод за Конвенцією, а так само у сам текст повинні бути включені висловлення у логічній послідовності, передбаченої Європейським судом. Скарга повинна виключати моменти, які не стосуються конкретної справи, тобто, без зайвої аргументації. У кожному разі, багатослівність, тим більше, не підтверджена фактами, у юриспруденції не вітається. Але заявники іноді поводяться як літератори-публіцисти, розписуючи дії, підкріплюючи до них особисті припущення. Але такі скарги не мають необхідну переконливість, більш того губиться їхня суть. Отже, зайва «вода» перебиває значимі факти, а це, означає, що у текстовому повідомленні повинне, якнайменше міститися другорядні відомості.

Структурне значення скарги

Опиратися тільки на рекомендації офіційної Інструкції для оформлення скарги недостатньо, оскільки, структурно, скарга повинна вміщати такі моменти, як «Виклад фактів», «Виклад порушень, що мали місце, Конвенції…».

Отже, дане питання для більш зрозумілого тлумачення слід розглянути за пунктами (звичайно, краще перед очима, крім пояснень, мати й сам шаблон скарги):

1.Перший аркуш скарги. Якщо ще не привласнений номер та штрих-код скарги, то ці графи повинні залишатися порожніми. Однак, якщо ж ці відомості вже відомі, то ці поля заповнюються відповідно до отриманих даних.

На цій же сторінці, якщо тема стосується фізичної особи, заповнюється лівосторонній стовпчик з 1 по 8 графу, а права - залишається незаповненою. При заповненні скарги юридичною особою, повинні заповнюватися 9 – 15 (включно) пункти із правої сторони, а ліва – порожня.

2.Другий аркуш. Зазначена сторінка є дорученням, тобто, інших доручень надавати не потрібно. Якщо ж представники відсутні, то дана сторінка не заповнюється взагалі.

У випадку наявності представника заповнюється лівий стовпчик, а саме пункти: 16 – 23, а права залишається незаповненою. Однак, якщо у ролі представника виступає адвокат, то заповнюються графи: 24 – 30. Усе інше залишається порожнім.

А також, якщо є представник, то в обов'язковому порядку розписується пункт 31 і проставляється дата у пункті 32.

3.Третій аркуш. Зазначена сторінка щодо заповнення є найпростішою, оскільки, тут досить лише вказати конкретну країну, тобто, поставити галочку у необхідному місці, а саме: напроти тієї держави, проти якого складена скарга.

4.Четвертий, п'ятий і шостий аркуші.

. Виклад фактів» (з 34 по 36 рядок). Усі графи мають певну важливість, і якщо який-небудь із них не заповнити, то прийомний відділ по скаргах прийме документ у якості не поданого. Крім того, роз'яснення фактів – щодо найважливіших елементів скарги. Тут же важливо не забувати правило 47 Регламенту ЄСПЛ, відносно того, що зобов'язується втримуватися у скарзі.

Зазначене правило дослівно говорить: «… Пишіть коротко…». І це зрозуміло тому, що у ЄСПЛ і без того досить справ для розгляду, і читати філософію, яка на погляд заявника вважається необхідною, немає часу й потреби. Так само у цім же правилі написано: «… текст повинен бути розділений на пронумеровані абзаци».

Переводячі на більш доступну мову інформацію, викладену у тому ж правилі Регламенту, то очевидно випливає:

  • не рекомендується використання тексту, який призначали для національних судів;
  • <встановлювати тільки факти без власної їхньої оцінки. Крім того, важливо висвітлювати дії не в абстрактній формі, а уточнювати із розкладом точних дат, при необхідності часу;
  • фіксувати тільки ті дані, які значимі з боку Конвенції й судової практики;
  • викладена інформація повинна бути нейтральною (об'єктивною). Краще висловлюватися від третьої особи;
  • стиль написання повинен відповідати тому, який установлений ЄСПЛ;
  • цитування документів, включаючи судові постанови, буде корисним тому, що це є прямим доказом певних порушень або інших фактів. Але й це повинно надаватися у короткому змісті;
  • незважаючи на сухість опису, повинні бути освітлені самі істотні факти. Але із цього приводу, слід зробити невелике, але значиме зауваження. Як говорилося вище, у скарзі є шестимісячний строк, то факти, викладені за цей період, приймаються до відома, а знову додані (тобто, на стадії комунікації) – ні

5.Сьомий аркуш. Лівий стовпчик – це місце, де вноситься номер статті Конвенції або протоколу до неї. Права – порушення.

6. Восьмий аркуш, а саме графа 38. Лівий стовпчик призначений для встановлення останнього рішення за конкретною справою (дата й номер справи). Під цими відомостями вказуються постанови нижчестоящих судів.

7. Дев'ятий аркуш, пункт 39. Отже, до 42-го пункту, де до кожного розписане, що конкретно потрібно написати.

8. Десятий аркуш «І. Список додатків». Зазначена сторінка вимагає надзвичайно обміркованих дій щодо вибору документів, які потрібно прикласти. Усі папери прикріплювати не варто, але, як би там не було, повинні бути присутнім ті документи, які найбільшою мірою розкривають суть самої проблеми, освітленої у скарзі. Однак важливо взяти до відома й той момент, що документи ЄСПЛ назад не повертаються, а, виходить, що краще прикріплювати копії даних документів, ніж оригінали, оскільки, якщо виникне потреба залучення цих же документів в інші усілякі інстанції, буде потрібно їхня наявність.

Крім того, кожний долучений документ, повинен розташовуватися окремо за конкретним процесом за принципом хронології (тобто, документи не повинні бути піднесені у розкиданому вигляді тому, що судовому органу розбиратися у правильній послідовності всіх подій, які відбуваються, не дуже й потрібно. Про це повинен потурбуватися сам заявник). Крім цього, усі сторінки нумеруються у правильній послідовності. Зрозуміло, що про те, які конкретно документи прикріплювати, турбуватиметься сам заявник.

Із приводу вибору документів можна зробити деякі зауваження, а саме: у будь-якому варіанті, необхідно прикласти копії судових постанов перших двох інстанцій, апеляційна (копія) скарга. За наявністю копій документів з вищих судових органів, теж рекомендовано їх прикріпити до скарги.

Професійні юристи рекомендують прикладати протоколи судових засідань, де суть скарги опирається на слушне судове рішення.

Також важливо врахувати, що ЄСПЛ під доказами розуміє будь-які типи документів (копії й роздруківки).

9. Одинадцятий аркуш, а саме 46 пункт залишається порожнім, якщо в ньому нема чого написати. У графі 48 ставиться оцінка у потрібному місці й поруч підпис. Важливо підкреслити, що при декількох заявниках одночасно потрібна розшифрування підпису. У рядку 49 вибирається адреса, куди буде направлятися кореспонденція з боку ЄСПЛ. Важливо вказати адресу докладно, тобто, разом із поштовим індексом.

Відправлення скарги в Європейський суд

Форма відправлення – лист, який може бути доставленим будь-якою службою, а також не має значення, який конкретний лист: простий, замовний, коштовний, із описом про вкладення. Його можна посилати поштою або кожною кур'єрською службою. Адреса відправлення:

Thе Rеgіstrаr

Еurоpеаn Соurt оf Нumаn Rіghts

Соunсіl оf Еurоpе

F-67075 Strаsbоurg Сеdех

Так само відправлення можна повторити факсимільним повідомленням за номером: +33 (0)3 88 41 27 30.

Вартість послання залежить від того, через які руки буде здійснюватися передача листа. Зразкова вартість складе: 1300 грн., однак зазначена цифра не є точною, а орієнтовною тому, що, крім, вибору сервісу для відправлення листа, на ціну впливає кількість сторінок і вкладок, а також імовірне подорожчання або інший стрибок цін.

Відповідь на скаргу

Логічно, що кожний запит – це очікування відповіді. Інакше нема сенсу у відправленні скарги. Найперший відповідний лист слід очікувати від 1-го до 13-ти місяців. Зрозуміло, що на цьому справа не закінчується. У першому листі Секретаріат повідомляє одержувача про прийняття скарги й про заведення досьє (із вказівкою його номеру) на ім'я заявника. Номер дається не просто так, тому його важливо записати, щоб надалі можливо було його вказувати у наступній переписці. Так само у листі будуть перебувати наклейки зі штрих-кодом, які вклеюються у першому аркуші формуляру скарги. Якщо ж лист не буде містити прохання про пересилання додаткових документів, то буде зазначено, що скарга буде розглянутою згідно із черговістю, якщо буде розглянутою взагалі тому, що невідповідні скарги розгляду не підлягають.

Не виключене одержання проміжних листів від ЄСПЛ. Вони посилають для того, щоб органі зазначеного судового механізму могли ознайомитися із іншими відсутніми документами щодо скарги. Відповідно, потрібно буде досилати відсутні документи. У своїй більшості такі прохання вносяться до першого листа.

Другий лист є основним, де вже заявник знає, чи прийнятна його скарга чи ні, а також бачить її попередню оцінку. Із цього моменту стартує процес підготовки до постанови рішення за скаргою, тобто, відбувається комунікація справи. При негативному рішенні заявник довідається про це у письмовій формі, звісно, не пізніше перших двох років.

При проміжній позитивній постанові, тобто при попередній оцінці, котра затверджує приналежність до розгляду скарги Європейським судом, дозволено прискорити процедуру розгляду, а саме: 2 – 3 місяці. У звичайному режимі час на розгляди займає 2 – 3 роки.

Бувають моменти, коли розмова ведеться про загрозу життю або здоров'я заявника, а також тих, хто входить до складу його родини. У таких ситуаціях скарга може бути розглянутою на пріоритетній основі, про що сповіщено у правилі 39 Регламенту ЄСПЛ.

Коротко про неприйнятність скарги

Лист, що затверджує розгляд скарги – це ще не кінець переписки. Далі піде повідомлення про самий розгляд за скаргою. У більшості випадків даний лист сповіщає про неприйнятність скарги, що не підлягає обґрунтованим роз'ясненням, але пояснюється тим, що вона не відповідає положенням Конвенції. Такий лист можна одержати через кілька місяців до декількох років (до 4-х років) після подачі скарги.

Важливо при всіх судових процесах мати грамотного адвоката, який зможе допомогти у всіх процедурах, включаючи підготовку англомовного проекту постанови ЄСПЛ.

Як стало ясним на основі всього сказаного, для того щоб подати скаргу до ЄСПЛ, потрібно дотримуватися кожного дріб'язку, який здатний відбитися на рішенні. Тобто, самостійна підготовка до всіх необхідних процесів у більшості випадків загрожує провалом. Тому, настійно рекомендується не займатися такими питаннями без допомоги компетентної особи, яка повинна бути відмінно підкованою юридично.

Скориставшись адвокатськими послугами, заявник запобігає ряду проблем. Крім того, юрист не тільки порадить, як і що потрібно зробити для того, щоб рішення про розгляд скарги несло позитивний результат, але й представляти інтереси заявника в ЄСПЛ.

Звісно, де саме замовляти послуги, це особисте рішення кожного. Але знову ж порада: вибирати собі помічника потрібно у групі професіоналів, тобто, юрист, із яким планується співробітництво, повинен мати більший досвід роботи, а також відкритого доступу до професійних відомостей про нього, наприклад, його сайт. Там же можна ознайомитися із відгуками клієнтів та іншими відомостями, які підтверджують досвід та здатність відстоювати позиції замовників у суді.<

Крім іншого, завдяки співробітництву із адвокатом, заздалегідь можна довідатися: чи прийнятна скарга чи ні.

Загалом, простими словами: разом і підготовка до розгляду справи пройде, як належне. А самостійний пошук рішень, найчастіше, приводить до негативного результату.Отже, підготовка до комунікації справи

Якщо скарга визнана прийнятною, що говорить про плідну роботу юриста, то уповноважена особа тієї країни, у якій проживає відповідач, при ЄСПЛ повідомляє про це.

Уповноважена особа відповідає на запитання ЄСПЛ і направляє свої пояснення й заперечення щодо прийнятності та суті скарги. Термінологія ЄСПЛ називає повідомлення вповноваженої особи про конкретну скаргу – «комунікація», що здійснюється у межах підготовки до винесення постанови по суті Європейським судом, яким проводиться по витіканню, приблизно, 2-х – 5-ти років від дня звернення до суду. Однак, якщо ж розмова йде про пріоритетний розгляд скарги, то даний період може скоротитися до декількох місяців./p>

Після одержання відповіді ЄСПЛ від уповноваженої особи, суд відправить його заявникові із метою подачі відповідних заперечень. Відразу буде вміщатися прохання про напрямок вимог заявника із приводу слушної компенсації. Відповідь від заявника обов'язково повинна відправлятися до місця призначення рівно у той строк, який установлений у листі, як правило, він становить 6 – 8 тижнів.

Оголошення рішення

Після того, як заявник відправить відповідь до ЄСПЛ, цим же виконавчим органом виноситься рішення, яке презентовано в якості окремого документу із назвою «постанова».

Зазначена постанова може частково або цілком задовольнити претензії заявника, які викладені у його скарзі. Таке ж рішення встановлюється до необхідних матеріальних компенсацій. Тобто, зазначена сума, яка є, на думку заявника, справедливою компенсацією, може бути частково або повністю визнаною. Постанова вступає до дії протягом трьох місяців.

Виконання рішення щодо поданої скарги до Європейського суду

Європейським судом визнається винятково факт порушення прав заявника, а також присуджується справедлива компенсація. А під компетенцію держави входить уже самостійне врегулювання ситуації, тобто, відновлення прав заявника, для чого буде потрібна подача заяви до суду, де зважаючи на нові обставини переглядається рішення.

Після того, як постанова від ЄСПЛ увійшла в силу, заявникові на зазначений рахунок виплачується певна сума у грошовій формі (справедлива компенсація). Платіжні реквізити надаються уповноваженій особі у своїй країні при ЄСПЛ.

Урегулювання казусів, котрі мають відношення до порушень прав після винесення постанови ЄСПЛ, може мати різноманітний характер відповідно до конкретних обставин. Головне, слід чітко розуміти, що постанова ЄСПЛ припускає перегляд справи, а, виходить, заявник зобов'язується звернутися до суду першої інстанції не пізніше 6 місяців із часу набрання чинності зазначеного постанови із клопотанням про перегляд справи за фактом нових обставин

Для подальших дій також знадобитися адвокатське сприяння, яке дозволить:

• досягти бажаних результатів;

• заощадити час на проведення всіх маніпуляцій;

• максимально скоротити витрати на подачу скарги.

Примітка: вимоги до слушної компенсації висуваються в окремому документі, тобто, не в самій скарзі. Зазначений документ доставляється до ЄСПЛ вже на стадії комунікації.

56
компаній на обслуговуванні
32
компанії на юридичному обслуговуванні
17
компаній на бухгалтерському обслуговуванні